توپی عقب هوندا ۱۲۵



توپی عقب یکی از اجزای حیاتی سیستم تعلیق موتور سیکلت هوندا و در واقع قلب چرخ محسوب می‌شود. این قطعه به عنوان نقطه اتصال بین محور چرخ عقب و شاسی عمل کرده و نقش مهمی در هدایت، پایداری و راحتی موتورسواری ایفا می‌کند. وزن توپی عقب موتورسیکلت هوندا 125 می‌تواند بسته به مدل دقیق موتور، برند تولیدکننده توپی و سایر عوامل متغیر باشد. اما به طور کلی، وزن توپی‌های عقب موتورسیکلت‌های 125 معمولاً بین 1.5 تا 3 کیلوگرم متغیر است.


عملکرد توپی عقب

  • چرخش چرخ عقب: توپی به چرخ عقب موتور سیکلت اجازه می‌دهد به دور محور خود بچرخد تا موتور سیکلت  به راحتی تغییر جهت دهد.
  • جذب ضربات: توپی به همراه سایر اجزای سیستم تعلیق، باعث جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده می شود و از انتقال مستقیم این ضربات به شاسی و راکب جلوگیری می‌کند.
  • پایداری موتور سیکلت: توپی عقب موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ در حفظ پایداری موتور در سرعت‌های بالا نقش مهمی دارد.
  • کاهش اصطکاک: استفاده از بلبرینگ‌ها در ساختار توپی عقب موتور سیکلت هوندا باعث کاهش اصطکاک و روان شدن حرکت چرخ موتور می‌شود.

اجزای توپی عقب

توپی عقب موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ از اجزائی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • بدنه توپی: بدنه توپی از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود و مکان قرارگیری بلبرینگ‌ها است.
  • بلبرینگ‌ها: بلبرینگ‌ها درون بدنه توپی موتور سیکلت قرار دارند و باعث روان چرخیدن محور چرخ می‌شوند.
  • آب‌بندی‌ها: آب‌بندی‌ها از ورود گرد و غبار و آب به داخل توپی موتور سیکلت جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهند.
  • محور چرخ: محور چرخ به توپی متصل می شود و چرخ عقب را نگه می‌دارد.

انواع توپی عقب

توپی‌عقب موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ که جزو  قطعات آلومینیومی موتور سیکلت محسوب میشود،در انواع مختلفی تولید و توسط بازرگانی محسن جعفری به بازار عرضه میشود. این توپی ها از نظر جنس، اندازه و تعداد بلبرینگ با هم تفاوت دارند. انتخاب نوع توپی مناسب به مدل موتور سیکلت، نوع استفاده و شرایط کاری بستگی دارد.


اهمیت تعویض به موقع توپی عقب

از آنجا که با گذشت زمان و استفاده مداوم، توپی عقب موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ دچار سایش و پارگی میشود و عملکرد خود را از دست می دهد.بهتر است که با علائم خرابی آن آشنا باشید.
 علائم خرابی توپی عقب عبارتند از:

  • لرزش فرمان: لرزش فرمان در سرعت‌های بالا، یکی از نشانه های خرابی توپی عقب می باشد.
  • صدای غیرعادی: شنیدن صدای تق‌تق از قسمت چرخ عقب می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکلی در توپی باشد.
  • سفت شدن فرمان: سفت شدن فرمان و نیاز به افزایش نیروی مورد نیاز برای چرخاندن آن، از دیگر علائم خرابی توپی موتور سیکلت است.
  • کج شدن چرخ: در صورت خرابی توپی، چرخ عقب ممکن است به صورت کج قرار گرفته و در نتیجه باعث کاهش پایداری موتور سیکلت می شود.

توجه: در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، بهتر است در اسرع وقت به یک مکانیک ماهر مراجعه کرده و توپی عقب موتور سیکلت ۱۲۵ خود را تعویض کنید.
هنگام خرید توپی عقب حتماً از محصولات باکیفیت و اورجینال استفاده کنید. بازرگانی محسن جعفری مفتخر است که برای رفاه بیشتر مشتریان عزیز، علاوه بر فروش توپی عقب موتور سیکلت هوندا به صورت عمده، اقدام به فروش تکی این محصول نیز می نماید.


در نظر داشته باشید که تعویض توپی عقب نیاز به تخصص و ابزارهای خاص دارد، بنابراین بهتر است این کار را به یک مکانیک ماهر بسپارید.پس از تعویض توپی، لازم است چرخ‌ها به صورت صحیح تنظیم شوند تا عملکرد بهینه موتور سیکلت تضمین شود.

 

طراحی سایت : ره وب

واحد تک فروشی : 09351061514 واحد فروش عمده : 09391061514